Własny dział IT czy serwis komputerowy dla firm?

Przedsiębiorstwa posiadające wiele komputerów, często decydują się na zatrudnienie pracowników z działu IT we własnej firmie. W przypadku awarii sprzętu czy oprogramowania, pracownicy mogą liczyć na szybką pomoc ze strony informatyków. Czy jednak tego rodzaju wydatek jest konieczny?

W bardzo wielu firmach, a nawet korporacjach korzysta się z pracowników zewnętrznych (tzw. outsourcing IT). Pomaga to w optymalizacji kosztów działu IT. Firma zyskuje kompleksową opiekę nad sprzętem komputerowym i wykorzystywanym oprogramowaniem. Podstawowe usługi wchodzące w skład serwisu komputerowego dla firm to:


- monitorowanie sieci i funkcjonowania komputerów
- opieka nad firmową siecią i stroną WWW
- pomoc w instalacji oprogramowania i jego aktualizacji
- wymiana, naprawa i rozbudowa sprzętu komputerowego
- konserwacja sprzętu wraz z oprogramowaniem
- wykonywanie kopii zapasowych i ich przechowywanie


Korzystając z usług zewnętrznej firmy nie musimy martwić się o koszty działu IT w momencie, gdy oprogramowanie i sprzęt komputerowy działa poprawnie. Jedyny wydatek, który ponosimy to koszty wykonywanych usług na zamówienie, które możemy dowolnie dostosować do potrzeb naszego przedsiębiorstwa. Ponadto decydując się na specjalistyczną firmę, oferującą outsourcing IT mamy pewność, że nasze komputery będą pod opieką profesjonalistów.